zondag 5 september 2010

mijn zondaagse kleren.




Als je wat ouder wordt kan je meespreken van de veranderde tijden.
Vroeger deed je op zondag je properste en nieuwste kleren aan om met of tegen je zin eerst naar de kerk te gaan en daarna naar familie.
Dat is lang geleden. Nu ik in september niet terug naar school moet geniet ik van ieder straaltje zon om in de tuin te werken. Dus vandaag zondag geen kerk en familie maar lekker buiten ravotten.
Het najaar is mijn seizoen. Uit mijn kast haal ik dan kleren die ik altijd wel leuk vond maar die door vlekken of sleet niet meer onder de mensen kunnen komen. Super ongeremd voel ik me daarin,
op mijn best, dus echt op mijn zondags. Zelfs de tuin gaat er van stralen.

2 opmerkingen:

  1. Nu weet ik meteen waar het gesprek over ging ;-)

    Ik hoop dat ge er nog veel geniet van hebt, van je zondagse kleren.
    Je tuin ziet er waarlijk fantastisch uit, maar ik weet uit ervaring dat het in het echt altijd nog wel wat beter is.
    Ook de tuin ligt er op zijn zondags bij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zondag was een prachtige dag
    Ik reed met de wagen voorbij
    en keek naar je prachtige tuin
    en wat zag ik
    er zat een lief vrouwtje
    wol te spinnen aan haar spinnewiel
    het zonnetje scheen in haar gezicht
    en het was een lust om zien
    met veel overgave ging de wol door de vingertjes
    en ze genoot met volle teugen van het spinnen
    het straaltje zon zat ook in de tuin
    Dit was een echte zondag.
    Monica

    BeantwoordenVerwijderen